Saturday, April 17, 2010

თეატრის ახალი სიცოცხლე

1. მოკლე აღწერა: პროექტის ფარგლებში მონაწილეები მოიპოვებენ თეატრზე საინფორმაციო მასალებს. მოაწყობენ ფოტო-საინფორმაციო პრეზენტაციას. ამიათ შეუწყობენ ხელს საზოგადოებაში თეატრალური ცხოვრების შესახებ ინფორმირებას.
2. სრული აღწერა: პროექტის მონაწილეები პროექტის ფარგლებში მოიპოვებენ მასალებს, ცნობებს თეატრის ისტორიულ წარსულიდან, თეტრის ცხოვრებიდან კადრებს გააცოცხლებენ ფოტო-მასალებით, რომელსაც მოიპოვებენ თეატრის არქივიდან. უშუალოდ შეხვდებიან თეატრის ხელმძღვანელს და დასს. მოისმენენ მათ მოგონებებს წარსულიდან და მომავლის გეგმებს. ამასთანავე შეეცდებიან შეხვდნენ ყოფილი დასის წევრებს და მათთან ერთად დაბრუნდნენ გასულ საუკუნეში. მოიპოვებენ ინფორმაციებს თუ როგორ იწყებოდა თეატრის თანამედროვე შენობის მშენებლობა. რომელი სპექტაკლები იდგმებოდა სცენაზე. ვინ იყო ფუძემდებელი, დამაარსებელი პირველი დასის? როგორი მდგომაეობა იყო თეატრალურ ცხოვრებაში ომის წლეებში? როგორი იყო განახლების პერიოდი? როგორ იწყებოდა თეატრის ახალი სიცოცხლე. მოპოვებულ საიფორმაციო, ფოტო, დიკუსიური მასალების პრეზენტაციას მოაწყობენ პროექტის დასკვნის ნაწილში. ერტობლივად დაესწრებიან სპეკტაკლს ჩვენი თეატრის სცენაზე.
პროექტის შედეგიდან უფრო მეტად იქნებიან ინფორმირებულები, ჩახედულები თეატრალურ ცხოვრებაში. შეძლებენ დაინახონ თუ რა ხდება თეატრის კედლებში და ფარდის მიღმა. მაინ როდესაც თითქოს არაფერი ხდება სცენაზე. შედეგად ისინი სპეციალობის ამ დარგს უფრო მეტად დაინტერესდებიან.
3. პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში: მოსწავლეები გამართავენ დისკუსიას მოპოვებულ ინფორმაციის შესახებ. განიხილავენ მნიშვნელოვან ჩანაწერებს თეატრის ხელმძღვანელთან და დასთან. მოაწყობენ ფოტო-მასალების კონკურს, დაწერენ თავიანთ შთაბეჭდილებებს ესეების სახით, თვითონვე გამოავლენენ საუკეთესო სურათებს და ესეებს პრეზენტაციისათვის.
4. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტევი, რაც შეიძლება შეიქმნას: უპირველესყოვლისა მოსწავლეები გახდებიან უფრო კუმუნიკაბელურები, ისწავლიან სხვა პიროვნებების გრძნობების გაგებას, პატივისცემას და რაც მთავარია ურთიერთთანამშრომლობას, როგორც თანატოლებთან ასევე უფროსებთანაცთანაც. დაეუფლებიან ისეთ უნარ-ჩვევებს როგორიცაა:ინფორმაციის მოძიება, დაგეგმვა, დროის განაწილება, ჯგუფური მუშაობა, იტერვიუს აღება, აზრის გადმოცემა, ესეების წერას, ფოტო-კოლაჟის სექმნას და რაც მთავარია ისწავლიან კომპიუტერთან მუშაობას.
5. სარგებელი სხვებისთვის: მოსწავლეები განათავსებენ იტერნტში მოპოვებულ მასალებს, სურატებს, ცნობებს თეატრის იტორიული წარსულიდან. და ასევე განათავსებენ ინტერვუის, რომელიც იქნება აღებული თეატრის ხელმძღვანელისა, ყოფილი და დღევანდელი დასის წევრებისაგან. ყველა მსურველა ექნება შესაძლებლობა დაესწროს პრეზენტაციას და სურათების გამოფენას, რის შედეგადუფრო მეტად იქნებინ ინფორმირებულები ჩვენი ქალაქის თეატრის შესახებ.
6.საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნული სასწავლო გეგმებთანკავშირი:

ეს პროექტი მოსცავლეებს განუვითრებს უნარ-ჩვევებს როგორიცაა:ძიება, მსჯელობა, ანალიტიკურ აზროვნებას, და კონკრეტულ დანიშნულებებით - კომუნიკაციურდა იტერაქტიულ მეთოდებს. ასევე დაეუფლებიან უნარ-ჩვევას, როგორიცაა სხვადასხვა საგნებთან დაკავშირება. ეს პროექტი დაკავშირებულია ისტორიის, ლიტერატურის და ხელოვნების საგნებთან. ისორიაში-მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას სხვაქდასხვა ქვეყნების კულტურისა და ტრადიციების შესწავლით. შეძლებენ გაავლონ პარალელები და დანახონ სხვებსაც თუ როგორი განსხვავებაა ან რა მსგავსაბაა ხელოვნებით კულტურაში დატრადიციებში ჩვენსა და სხვა ქეყნებ შორის. ლიტერატურაში-ისწავლიან წიგნზე მუშაობას , მოიპოვებენ ქართული და სასღვარგარეთული ლიტერატურის იმ ნაწარმოებს რომლებიც იყო წარმოდგენილი წინა წლეებში და რომლის ნახვა დღეს-დღეობით შეგვიძლია. ხელოვნებაში- მოსწავლეევი გაეცნობიან ცნობილ მსახიობების ავტობიოგრაფიებს,მათ მირ შესრულებულ როლებს, მიღებულ ჯილდოებს და რომელ პრემიერაში ისინი მონაწილეობდნენ. ამ იმფორმაციის მოსაპოვებლად მოსწავლეები გამოიყენებენ ინტერნეტს, ისტ-ის ტექნოლოგიების გამოყენებით დაამუშავებენ მასალებს და მოამზადევენ პრეზენტაციისათვის.

1 comment:

  1. აბა შენ იცი ანჟე, მოუთმენლად ველი!!! წარმატებებს გისურვებ!

    ReplyDelete